Friday, November 8, 2013

BIOS PASSWORD UNLOCK

Assalamualaikum...

Baru-baru ini saya selalu terima banyak laptop yang OK tapi gagal beroperasi sepenuhnya kerana kegagalan pemilik laptop mengenal pasti / mengigati kata laluan BIOS laptop ( BIOS Password ).


Sekiranya Password di masukkan tidak tepat, laptop tidak akan dapat berfungsi sepertimana asal selagi password yang di masukkan tidak tepat. Jadi, bagi mengelakkan masalah sebegini, saya nasihatkan pengguna laptop tidaklah mengaktifkan BIOS Password tersebut di halaman 'Security' pada BIOS yang di panggil 'Supervisor Password'. Sekiranya pengguna perlu mengaktifkan password tersebut, saya nasihatkan agar memasukkan password yg mudah di ingat oleh pengguna itu sendiri.

Bagi pengguna yang telah gagal mengenal pasti / mengigati password BIOS tersebut bolehlah mengikuti langkah-langkah seperti di bawah...

1- Masukkan sebarang password sebanyak 3 kali


2- Selepas kali ke 3 password yang salah di masukkan, anda akan menerima satu CODE SYSTEM DISABLED seperti mana di bawah :





3- Whatsapp atau SMSkan CODE SYSTEM DISABLED dan SERVICE TAG* ke 017-9911659 dan saya akan menghantar SMS balik beserta BIOS Password yang baru kepada anda dalam masa 1 hingga 6 jam.

Servis ini mungkin akan di kenakan caj urusan dan caj perkhidmatan sebanyak RM 10 - 50 kerana password yang di berikan kepada pengguna laptop di perolehi dari sumber berbayar.

* Jika Ada

 Bagi keterangan lanjut, hubungi saya di 017-9911659 ( 24 Jam )

Terima Kasih
Hafiez
www.sns-group.blogspot.com


2 comments:

  1. salam ,password notebook yg dimasukkan dah betul , tapi tak boleh . macam mana yek . kena install windows balik ke ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blh ke kedai berhampiran untuk unlock windows password.

      Delete